1. H παραγωγή και μετάδοση γνώσης στο επιστημονικό πεδίο της προσχολικής αγωγής.2. Η βελτίωση της ποιότητας και αποτελεσματικότητας της προσχολικής εκπαίδευσης.3. Η προώθηση της βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας στις Επιστήμες της Αγωγής, κυρίως στην προσχολική εκπαίδευση.4. Η παραγωγή ερευνητικά τεκμηριωμένων θέσεων που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής σε σχέση με το ηλικιακό πλαίσιο 3-6 χρόνων.5. Η συμβολή στην προώθηση της ισότητας της εκπαίδευσης μέσω της εξομάλυνσης κοινωνικών ανισοτήτων που αφορούν παιδιά της προσχολικής περιόδου.6. Ο προσδιορισμός, η μελέτη και η έρευνα εκπαιδευτικών προβλημάτων σε σχέση με την προσχολική εκπαίδευση.7. H εκπαίδευση του αναγκαίου προσωπικού για στελέχωση των νηπιαγωγείων στη δημόσια, αλλά και στην ιδιωτική εκπαίδευση της Κύπρου.
1. Θα μάθουν τις παιδαγωγικές αρχές της προσχολικής εκπαίδευσης μέσα από τη μελέτη της ιστορίας της εκπαίδευσης και της σύγχρονης βιβλιογραφίας που αφορά σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα για να εργάζονται στα πλαίσια της ποιοτικής προσχολικής παιδαγωγικής.2. Θα μάθουν το περιεχόμενο που σχετίζεται με την παιδαγωγική της προσχολικής παιδαγωγικής, τις Θεωρίες Μάθησης και Ανάπτυξης και των γνωστικών αντικειμένων όπως αναφέρονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα της Προσχολικής με στόχο να προωθούν την αποτελεσματικότητα στη μάθηση.3. Θα γνωρίζουν τα αναπτυξιακά (τομείς ανάπτυξης) και μαθησιακά (γνωστικά αντικείμενα) στάδια και δεξιότητες των παιδιών προσχολικής, ώστε να ανταποκρίνονται με κατάλληλους τρόπους στις αναπτυξιακές και μαθησιακές ανάγκες του κάθε παιδιού ξεχωριστά και της κάθε ομάδας παιδιών και θα εξομαλύνουν κοινωνικές και άλλες ανισότητες.4. Θα αναπτύξουν δεξιότητες οργάνωσης και εφαρμογής των διαφόρων μορφών οργάνωσης της μάθησης (π.χ. ελεύθερο ή/και δομημένο παιχνίδι, μέθοδος project, δομημένες δραστηριότητες) εφαρμόζοντας διαφοροποιημένες δραστηριότητες και να ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές πολιτικές.5. Θα οργανώνουν το περιβάλλον και το χώρο με βάση τους μαθησιακούς και αναπτυξιακούς τους στόχους και θα επιλέγουν αναπτυξιακά κατάλληλα υλικά, μέσα και παιχνίδια ώστε να δημιουργούν κατάλληλους χώρους στα νηπιαγωγεία.6. Θα αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης, τεκμηρίωσης και αξιολόγησης της ανάπτυξης και της μάθησης των παιδιών και θα προσδιορίζουν εκπαιδευτικά προβλήματα.7. Θα αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας με γονείς και άλλους επαγγελματίες στο χώρο εργασίας τους.8. Θα δημιουργούν μαθησιακή κοινότητα σεβόμενοι τις πολιτισμικές, γλωσσικές, κοινωνικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες των παιδιών και των οικογενειών τους.9. Θα διαμορφώσουν μια επαγγελματική ταυτότητα εκπαιδευτικού η οποία εμπλέκεται ενεργά σε διαδικασίες έρευνας και κάνει κριτική ανάλυση της βιβλιογραφίας σε ερευνητικά θέματα που αφορούν την προσχολική για να ενισχύσει την πρακτική του.
Τμήμα: Τμήμα Επιστημών της Αγωγής
Σχολή: Σχολή Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής
Όνομα Προγράμματος: Προδημοτική Εκπαίδευση
Κατεύθυνση: Προδημοτικής Εκπαίδευσης
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών: 1ος Κύκλος (Πτυχίο) [8 Εξάμηνα]
Είδος Φοίτησης : Πλήρης
Γλώσσα Διδασκαλίας: Ελληνικά
Συντονιστής : Πρόεδρος Τμήματος Επιστημών της Αγωγής
Εξάμηνο 3: EΠΑ 239 ή Περιορισμένης Επιλογής
Οι φοιτητές πρέπει πάντα να συμβουλεύονται τους Κανόνες Προπτυχιακής φοίτησης.
Επιτυχή ολοκλήρωση των απαιτήσεων του Προγράμματος Σπουδών και την συμπλήρωση τουλάχιστον 240 Πιστωτικών Μονάδων
Παρακαλώ συμβουλευτείτε τους Κανόνες Προπτυχιακής Φοίτησης 5.1 (Παράρτημα IV)
Ο τελικός βαθμός ενός προπτυχιακού φοιτητή, και κατά συνέπεια η τάξη του Πτυχίου του (Άριστα με Διάκριση (9,5-10), Άριστα (8,5-9,49), Λίαν Καλώς (6,5-8,49), Καλώς (5,5-6,49) και Ικανοποιητικώς (5-5,49) υπολογίζεται ως ο σταθμικός μέσος όρος όλων των μαθημάτων που ο φοιτητής έχει ολοκληρώσει επιτυχώς. Η στάθμιση βασίζεται στις π.μ. του κάθε μαθήματος.
Οι απόφοιτοι μπορούν να εισαχθούν σε Προγράμματα Μάστερ