Το διδακτορικό πρόγραμμα αποσκοπεί στη σε βάθος έρευνα στη γλώσσα, τον γραμματισμό και την εκπαίδευση, και ειδικότερα στη διδακτική του γλωσσικού μαθήματος, των σπουδών γραμματισμού και της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας εντός και εκτός σχολείου. Ως εκ τούτου, το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και άλλους επαγγελματίες και έχει σκοπό να τους προσφέρει ερευνητική και μεθοδολογική κατάρτιση σε ζητήματα γλώσσας, γραμματισμού και εκπαίδευσης, στη βάση μιας ευρείας κατανόησης ψυχο-γνωστικών και ψυχογλωσσολογικών θεωριών για τη γλώσσα και τον γραμματισμό, και ενός ισχυρού θεωρητικού υπόβαθρου στους τομείς των κοινωνικοπολιτισμικών προσεγγίσεων στο γραμματισμό, της πολυτροπικής ανάλυσης κειμένων και της κριτικής ανάλυσης της γλώσσας, της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας και της κοινωνιογλωσσολογίας. Το πρόγραμμα εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες σε θεωρίες γλωσσικής ανάπτυξης και ανάπτυξης του γραμματισμού, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε κοινωνιολογικές-ανθρωπολογικές, γλωσσολογικές και φιλοσοφικές επιρροές στη διαμόρφωση ποικίλων προσεγγίσεων στη μελέτη του γραμματισμού και της γλώσσας, ως αντικειμένων έρευνας και διδασκαλίας, σε διαφορετικά συγκείμενα και στη συγχρονική και ιστορικοποιημένη διάστασή τους. Επιδιώκεται επιπλέον η εμβάθυνση των φοιτητών/τριών σε ερευνητικές προσεγγίσεις στη γλώσσα και τον γραμματισμό συμπεριλαμβανομένης της κριτικής ανάλυσης λόγου, της ανάλυσης εκπαιδευτικής πολιτικής, της γλωσσικής εθνογραφίας και της έρευνας για γραμματισμούς στη σχολική τάξη και άλλους κοινωνικούς χώρους, με απώτερο στόχο την παραγωγή αξιόλογης για τα συναφή πεδία γνώσης.
• Θα έχουν εξοικειωθεί με θεωρητικές παραδοχές και παραδόσεις στη μελέτη της γλώσσας, του γραμματισμού και της εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων σύγχρονων ψυχογνωστικών και ψυχογλωσσολογικών θεωριών γλωσσικής ανάπτυξης και ανάπτυξης στον γραμματισμό, κοινωνιοπολιτισμικών-ανθρωπολογικών προσεγγίσεων του γραμματισμού και της εκπαίδευσης στον γραμματισμό (περιλαμβανομένης της διδακτικής του γλωσσικού μαθήματος), θεωριών πολυτροπικότητας, και κοινωνιογλωσσολογικών προσεγγίσεων στη μελέτη της γλώσσας, του λόγου και της επικοινωνίας. • Θα έχουν αναπτύξει δεξιότητες ανασκόπησης και κριτικής ανάλυσης της βιβλιογραφίας όσον αφορά συγκεκριμένα ερευνητικά ζητήματα.• Θα είναι σε θέση να διατυπώνουν διερευνήσιμα ερωτήματα, να καθορίζουν το επίπεδο σαφήνειας των ερωτημάτων και να επιλέγουν κατάλληλη μεθοδολογία για τη μελέτη τους. • Θα έχουν εξοικειωθεί με ένα ευρύ φάσμα μεθόδων εκπαιδευτικής έρευνας και έρευνας στη γλώσσα και τον γραμματισμό, και θα έχουν αποκτήσει εμπειρίες εφαρμογής αυτών των μεθόδων στη συλλογή και ανάλυση δεδομένων.• Θα είναι σε θέση να ερμηνεύουν ερευνητικά ευρήματα και να εκτιμούν τις συνεπαγωγές της έρευνάς τους ώστε να προσφέρουν εισηγήσεις για τη διαμόρφωση γλωσσικής πολιτικής και σχεδιασμού του γλωσσικού μαθήματος (σε επίπεδο αναλυτικών προγραμμάτων, διδακτικού υλικού και πραγμάτωσης σε τάξεις), πολύγλωσσης εκπαίδευσης, παιδαγωγικής του γραμματισμού και πολλαπλών γραμματισμών σε ποικίλα εκπαιδευτικά πλαίσια. • Θα συμμετάσχουν σε ποικίλες ακαδημαϊκές δραστηριότητες και fora σε τοπικό και διεθνές επίπεδο με στόχο την προώθηση της θεωρητικής και παιδαγωγικής γνώσης για τη μελέτη βασικών ζητημάτων γλώσσας, γραμματισμού και εκπαίδευσης ως φαινομένων και γνωστικών αντικειμένων.
Τμήμα: Τμήμα Επιστημών της Αγωγής
Σχολή: Σχολή Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής
Όνομα Προγράμματος: Γλώσσα, Γραμματισμός και Εκπαίδευση
Κατεύθυνση: Γλώσσα, Γραμματισμός και Εκπαίδευση
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών: 3ος Κύκλος (Διδακτορικός Τίτλος) [8 Εξάμηνα]
Είδος Φοίτησης : Πλήρης και Μερική Φοίτηση (δυνατότητα επιλογής)
Γλώσσα Διδασκαλίας: Ελληνικά
Συντονιστής : Κοντοβούρκη Σταυρούλα (kontovourki.stavroula@ucy.ac.cy)
Υποχρεωτικά (5): ΕΠΑ 521, ΕΠΑ 522, ΕΠΑ 520 ή ΕΠΑ 788
Οι φοιτητές πρέπει πάντα να συμβουλεύονται τους Κανόνες Μεταπτυχιακής Φοίτησης
Παρακαλώ συμβουλευτείτε τους Κανόνες Μεταπτυχιακής Φοίτησης
Η διπλωματική εργασία, η διατριβή, τα ερευνητικά και συγγραφικά στάδια βαθμολογούνται με Επιτυχία/Αποτυχία. Ο τελικός βαθμός για την εκπόνηση της διατριβής καταχωρείται στο τελευταίο εξάμηνο της εκπόνησής της. Η διδακτορική διατριβή αξιολογείται με Επιτυχία ή Αποτυχία.
Με βάση τις εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες που αποκτούν, οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος έχουν αυξημένες πιθανότητες εργοδότησης σε ποικίλους χώρους και πεδία εντός και εκτός εκπαίδευσης. Ήδη σημαντικός αριθμός των διδακτορικών φοιτητών/τριών του προγράμματος εργοδοτούνται ή έχουν εργοδοτηθεί σε (α) ιδιωτικά ιδρύματα ανώτερης-ανώτατης εκπαίδευσης, (β) προγράμματα επαγγελματικής μάθησης και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που επιχορηγούνται ή και προσφέρονται από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, (γ) σε Μη Κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ) και φορείς των οποίων η δράση ξεπερνά τα όρια της γλωσσικής σχολικής εκπαίδευσης και εστιάζει σε ευρύτερες πρακτικές γραμματισμού και λόγου. (δ) οργανισμούς και ερευνητικά κέντρα για τον σχεδιασμό και υλοποίηση σχετικών προγραμμάτων, (ε) εξειδικευμένα προγράμματα δημόσιας εκπαίδευσης ή επιχορηγούμενα από το κράτος για την ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης (π.χ. ΔΡΑΣΕ, προαιρετικό ολοήμερο, θερινό σχολείο, προγράμματα των Κρατικών Ινστιτούτων Επιμόρφωσης, ειδικά για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας).
-