Slider Image

Προφίλ του Προγράμματος Σπουδών

Τα ερευνητικά ευρήματα είναι σημαντικά για την υποστήριξη ποιοτικών πρακτικών στο πεδίο της Νηπιοσχολικής Αγωγής. Επιπλέον, είναι πολύ σημαντικό να αναπτυχθούν οι ερευνητικές ικανότητες των εκπαιδευτικών της προσχολικής εκπαίδευσης καθώς και άλλων ενηλίκων οι οποίοι ενδιαφέρονται να εργαστούν και να μελετήσουν τη μάθηση και την ανάπτυξη των μικρών παιδιών. Το διδακτορικό πρόγραμμα φιλοδοξεί να προάγει την ανάπτυξη των ερευνητών που ειδικεύονται στην εκπαίδευση της νηπιοσχολικής περιόδου, στη μάθηση και την ανάπτυξη των μικρών παιδιών καθώς και στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών της προσχολικής βαθμίδας, οι οποίοι θα είναι καλά καταρτισμένοι όσον αφορά τις γνώσεις από την παιδαγωγική, την κοινωνιολογία, την ανθρωπολογική ψυχολογία και τη μεθοδολογία της έρευνας και άρα θα είναι σε θέση να παρέχουν τα δεδομένα που θα υποστηρίξουν μια συνεχή ποιοτική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής πολιτικής στη νηπιοσχολική αγωγή.
Ο γενικός σκοπός του προγράμματος είναι να προσφέρει ολοκληρωμένη εκπαίδευση για τους ερευνητές στην προσχολική εκπαίδευση. Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα θα αποκτήσουν δεξιότητες στη βασική και εφαρμοσμένη έρευνα, θα αναπτύξουν στρατηγικές για την αξιολόγηση και τη μεταρρύθμιση της εκπαιδευτικής πολιτικής και θα αποκτήσουν δεξιότητες για την κριτική ανάλυση των πρόσφατων τάσεων και ευρημάτων που σχετίζονται με την νηπιοσχολική αγωγή.

Βασικά Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή συμπλήρωση του προγράμματος Επιστήμες της Αγωγής με κατεύθυνση Νηπιοσχολική Αγωγή, αναμένεται ότι οι διδακτορικοί φοιτητές/τριες:

Θα γνωρίσουν τη βασική βιβλιογραφία στην επιστημολογία της νηπιοσχολικής αγωγής, τις παιδαγωγικές της προσχολικής περιόδου, τη μάθηση και ανάπτυξη των μικρών παιδιών και τη δημιουργία και εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων για μικρά παιδιά.
Θα αναπτύξουν δεξιότητες για ανασκόπηση και κριτική ανάλυση της βιβλιογραφίας σε σχέση με ερευνητικά ερωτήματα που αναφέρονται στη νηπιοσχολική αγωγή.
Θα γνωρίσουν διαφορετικές ποσοτικές και ποιοτικές ερευνητικές μεθόδους και θα αποκτήσουν εμπειρία στην εφαρμογή αυτών των μεθόδων για τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων και στην προαγωγή της μελέτης βασικών και εφαρμοσμένων ερωτημάτων στην παιδαγωγική της νηπιοσχολικής περιόδου.
Θα είναι σε θέση να κάνουν τις συνδέσεις ανάμεσα στην έρευνα και την πράξη και να διατυπώνουν ερωτήματα προς διερεύνηση με την κατάλληλη μεθοδολογία που να ανταποκρίνονται σε σημαντικά ζητήματα του συγκεκριμένου τομέα.
Θα είναι σε θέση να χρησιμοποιούν τα διαθέσιμα ερευνητικά δεδομένα και να αναπτύξουν λεπτομερείς εισηγήσεις για αλλαγές στην εκπαιδευτική πολιτική λαμβάνοντας υπόψη υφιστάμενες ανάγκες και περιορισμούς του εκπαιδευτικού συστήματος με στόχο να ανταποκριθούν στις ανάγκες των παιδιών και να ενισχύσουν ποιοτικά τις εμπειρίες τους, τη μάθηση και την ανάπτυξή τους.

Σημαντικές Πληροφορίες

Τμήμα: Τμήμα Επιστημών της Αγωγής

Σχολή: Σχολή Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής

Όνομα Προγράμματος: Επιστήμες της Αγωγής/Νηπιοσχολική Αγωγή

Κατεύθυνση: Επιστήμες της Αγωγής - Νηπιοσχολική Αγωγή

Επίπεδο Τίτλου Σπουδών: 3ος Κύκλος (Διδακτορικός Τίτλος) [8 Εξάμηνα]

Είδος Φοίτησης : Πλήρης και Μερική Φοίτηση (δυνατότητα επιλογής)

Γλώσσα Διδασκαλίας: Ελληνικά

Συντονιστής : Ελένη Λοϊζου (eloizou@ucy.ac.cy)

Ιλιάδα Ηλία (elia.iliada@ucy.ac.cy)

Δομή Προγράμματος Σπουδών

Tύπος Μαθήματος Μονάδες ECTS
Υποχρεωτικά
Υποχρεωτικά 216
Περιορισμένης Επιλογής 24
ΣΥΝΟΛΟ ECTS 240

Κατανομή Μαθημάτων ανά Εξάμηνο


Σημειώσεις

Υποχρεωτικά (5): EΠΑ 561, ΕΠΑ 562, ΕΠΑ 563

ΕΠΑ 603 ή ΕΠΑ 640 ή ΕΠΑ 641 ή ΕΠΑ 646
ΕΠΑ 520 ή ΕΠΑ 751 ή ΕΠΑ 752 ή ΕΠΑ 788

Οι φοιτητές μπορούν να εγγραφού σε ερευνητικά και συγγραφικά στάδια το Χειμερινό ή Εαρινό ή Θερινό Εξάμηνο

Προϋποθέσεις Φοίτησης

Οι διαθέσιμες θέσεις προκηρύσσονται από τη Σχολή Μεταπτυχιακών Σπουδών. Κατά την προκήρυξη, αναφέρονται τα κριτήρια εισδοχής και τα απαιτούμενα έγγραφα που πρέπει να επισυναφτούν με την αίτηση όπως:
Αναγνωρισμένο Πανεπιστημιακό δίπλωμα
Προηγούμενη πανεπιστημιακή κατάρτιση σε κατάλληλο αντικείμενο (ακαδημαϊκό υπόβαθρο) και βαθμολογία σχετικών πτυχίων
Συστατικές επιστολές
Προσωπική συνέντευξη ή/και γραπτή εξέταση (εάν προβλέπεται από τους εσωτερικούς Κανόνες του Τμήματος) 
Υποβολή προκαταρκτικής ερευνητικής πρότασης για εισαγωγή σε διδακτορικό πρόγραμμα σπουδών (εάν προβλέπεται από τους εσωτερικούς κανόνες του Τμήματος)

Τα Τμήματα δύνανται επίσης να θέσουν επιπρόσθετα κριτήρια και δείκτες ποιότητας όπως: (α) αριθμό δημοσιεύσεων φοιτητών σε επιστημονικά περιοδικά, (β) συμμετοχή φοιτητών σε σεμινάρια, συμπόσια, ερευνητικά προγράμματα, (γ) παρουσιάσεις φοιτητών σε συνέδρια, (δ) γνώση ξένων γλωσσών, (ε) επαγγελματικές εμπειρίες, κλπ.

Οι φοιτητές πρέπει πάντα να συμβουλεύονται τους Κανόνες Μεταπτυχιακής Φοίτησης 

Επιτυχή ολοκλήρωση των απαιτήσεων του Προγράμματος Σπουδών
Μέχρι 60 ECTS δύνανται να απαλλαχθούν από μαθήματα μεταπτυχιακού επιπέδου.

Η διπλωματική εργασία, η διατριβή, τα ερευνητικά και συγγραφικά στάδια βαθμολογούνται με Επιτυχία/Αποτυχία. Ο τελικός βαθμός για την εκπόνηση της διατριβής καταχωρείται στο τελευταίο εξάμηνο της εκπόνησής της. Η διδακτορική διατριβή αξιολογείται με Επιτυχία ή Αποτυχία.

Επιπρόσθετες πληροφορίες

Επαγγελματικά Προφίλ Αποφοίτων

Η κατεύθυνση «Νηπιοσχολική Αγωγή» απευθύνεται σε προϋπηρεσιακούς και εν υπηρεσία εκπαιδευτικούς από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από νηπιαγωγούς μέχρι και εκπαιδευτικούς μέσης εκπαίδευσης, οι οποίοι ενδιαφέρονται να εργαστούν και να διενεργήσουν έρευνα με μικρά παιδιά. Το φάσμα των υποψήφιων φοιτητών είναι μεγάλο και επομένως δεν παρουσιάζονται δυσκολίες σε ό,τι αφορά τον αριθμό των υποψηφίων που γίνονται δεκτοί κάθε χρόνο. Αντίθετα, η ζήτηση είναι πολύ ψηλή κάθε χρόνο. Επομένως, είναι βέβαιο ότι το πρόγραμμα θα είναι βιώσιμο. Παραθέτουμε πιο κάτω τα έσοδα που αποφέρει κάθε χρόνο το πρόγραμμα, καθώς επίσης και τα έξοδα που γίνονται για τη λειτουργία του προγράμματος. Να σημειωθεί ότι όλα τα έξοδα αφορούν στους διδακτορικούς φοιτητές μας.


Οι απόφοιτοι του διδακτορικού προγράμματος «Νηπιοσχολική Αγωγή» μπορούν να εργοδοτηθούν στον τομέα της εκπαίδευσης, σε ιδιωτικά ή δημόσια σχολεία, αφού επιτύχουν στις απαραίτητες εξετάσεις, ή να δημιουργήσουν τα δικά τους σχολεία. Επιπλέον, οι απόφοιτοι του διδακτορικού μας προγράμματος μπορούν να εργοδοτηθούν σε χώρους εκτός σχολείου, όπως μουσεία, βιβλιοθήκες, δημαρχεία, εταιρείες προσφέροντας προγράμματα πέρα από το σχολικό πρόγραμμα ή σε δημόσια και ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Κύπρο. Επίσης, ένα διδακτορικό δίπλωμα θεωρείται ισχυρό προσόν για σκοπούς προαγωγής στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές

-

Top