Εκτύπωση     Κλείσιμο

Προβολή Στοιχείων Μαθήματος

Τμήμα Μαθήματος: Τμήμα Φυσικής
Κωδικός Μαθήματος: ΦΥΣ 104
Τίτλος Μαθήματος: Φυσική για Βιολόγους
Αριθμός Κατανεμόμενων Πιστωτικών Μονάδων (ECTS): 6
Επίπεδο Μαθήματος: 1ος Κύκλος (Πτυχίο) 
Έτος Σπουδών (κατά περίπτωση):  
Εξάμηνο/Τρίμηνο όταν Προσφέρεται το Μάθημα: Χειμερινό Εξάμηνο 
Όνομα Διδάσκοντος (-ων):  
Διαλέξεις/Εβδομάδα: -- 
Εργαστήρια/Εβδομάδα: -- 
Φροντιστήρια/Εβδομάδα: -- 
Σκοπός και Στόχοι του Μαθήματος:
Ο φοιτητής στο τέλος του μαθήματος αναμένεται να είναι σε θέση να επιδείξει και αποδείξει κατανόηση των θεμελιωδών εννοιών και νόμων που αναπτύσσονται στο μάθημα. Να γνωρίζει τον ορισμό, την σημασία, και την χρήση βασικών  εννοιών όπως η ενέργεια , ορμή, στροφορμή, ηλεκτρικό φορτίο, ηλεκτρικό ρεύμα, ηλεκτρικό δίπολο, ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, κύματα, ταλαντώσεις, κτλ. (όπως περιγράφονται στο περιεχόμενο του μαθήματος). Θα πρέπει να είναι εξοικειωμένος με την επιστημονική μέθοδο αποκτώντας  ενεργό γνώση στην επιστημονική (Φυσική) συλλογιστική, ώστε να μπορεί να αναλύει και επιλύει φυσικά προβλήματα και ιδιαίτερα εκείνα που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με το ιδιαίτερο πεδίο ενδιαφέροντος του. Τέλος, ο επιτυχής φοιτητής θα πρέπει να μπορεί να διακρίνει το επιμέρους και ειδικό, με περιορισμένη εμβέλεια εφαρμογών, από το σπουδαίο και γενικό. Θα πρέπει να είναι σε θέση να αναφέρει και να περιγράψει τουλάχιστον ένα παράδειγμα από κάθε κατηγορία και κλάδο της Φυσικής που περιλαμβάνεται στο μάθημα.
 
Μαθησιακά Αποτελέσματα του Μαθήματος:  
Προαπαιτούμενα:  
Συναπαιτούμενα:  
Περιεχόμενο Μαθήματος:
Διαλέξεις και επεξηγήσεις δίνονται με διαδραστικό τρόπο ενθαρρύνοντας ή/και επιζητώντας  την συμμετοχή των φοιτητών. Οι διαλέξεις, οι οποίες πάντοτε ξεκινούν με μια περίληψη των βασικών σημείων του προηγουμένου μαθήματος, γίνονται στον πίνακα με παράλληλη επίδειξη εικόνων, συνοπτικών κειμένων, και περιλήψεων  power point σε κατάλληλη οθόνη. Αυτές οι συνοπτικές σημειώσεις είναι άμεσα διαθέσιμες για τους φοιτητές στην ιστοσελίδα του μαθήματος. Μια έξτρα ώρα διδασκαλίας αφιερώνεται σε φροντιστηριακού τύπου επεξηγήσεις και συζητήσεις με την ενεργό συμμετοχή των φοιτητών, ενώ μια επιπλέον φροντιστηριακή ώρα διατίθεται για εφαρμογές επίλυση προβλημάτων, με βάση το περιεχόμενο των διαλέξεων, για βαθμιαία πιο ρεαλιστικά προβλήματα και εφαρμογές. Αυτά τα προβλήματα είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του μαθήματος πριν συζητηθούν στην τάξη για να διευκολύνουν την προετοιμασία και συμμετοχή των φοιτητών στην επίλυση τους.       
 
Διδακτικές Μέθοδοι:

1) ‘Physics Principles with Applications’, 6th edition, D. Giangoli  (Στην Αγγλική γλώσσα)

2) «Πανεπιστημιακή Φυσική» - Τόμος Α και Β– H. Young and R. Freedman – ελληνική μετάφραση – εκδ. Παπαζήση.

3) «Physics for Scientists and Engineers » - R. Serway and J. Jewett – ελληνική μετάφραση – εκδ. Κλειδάριθμος.

4) «Φυσική» Τόμος Α, ΤΟΜΟΣ Β, Haliday-Resnick-Walker, Εκδόσεις Gutenberg, (Ελληνική μετάφραση

 
Απαιτούμενη Βιβλιογραφία:
Ο τελικός βαθμός βασίζεται κατά 40% σε μία ενδιάμεση εξέταση και κατά 60% στην τελική εξέταση. 
 
Μέθοδοι Αξιολόγησης και Κριτήρια:  
Γλώσσα Διδασκαλίας: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με Πρόσωπο 
Πρακτική Άσκηση: