Τμήμα Μαθήματος: |
Τμήμα Αρχιτεκτονικής |
Κωδικός Μαθήματος: |
ΑΡΗ 412 |
Τίτλος Μαθήματος: |
Αρχιτεκτονική και Κριτική Ιστορία Οικολογίας |
Αριθμός Κατανεμόμενων Πιστωτικών Μονάδων (ECTS): |
5 |
Επίπεδο Μαθήματος: |
1ος Κύκλος (Πτυχίο)  |
Έτος Σπουδών (κατά περίπτωση): |
4  |
Εξάμηνο/Τρίμηνο όταν Προσφέρεται το Μάθημα: |
Χειμερινό Εξάμηνο 
|
Όνομα Διδάσκοντος (-ων): |
Παναγιώτα Πύλα  |
Διαλέξεις/Εβδομάδα: |
2 (1.5 ώρες ανά διάλεξη)  |
Εργαστήρια/Εβδομάδα: |
--  |
Φροντιστήρια/Εβδομάδα: |
--  |
Σκοπός και Στόχοι του Μαθήματος: |
Κύριος στόχος του μαθήματος είναι να αναπτύξουν οι φοιτητές τα κριτικά εργαλεία με τα οποία να αντιληφθούν τις κοινωνικό πολιτικές διαστάσεις των περιβαλλοντικών στρατηγικών. Όροι όπως «φύση», «φυσικοί πόροι», «συντήρηση πόρων», «περιβαλλοντική ευαισθησία», αειφορία και αειφόρος ανάπτυξη αναλύονται κριτικά, μέσα από τις συγκεκριμένες ιστορικότητες τους. Στη διάρκεια του μαθήματος εστιάζουμε στις σχέσεις μεταξύ συγκεκριμένων αντιλήψεων για τη φύση-οικολογία και συγκεκριμένων σχεδιαστικών ή πολεοδομικών πρακτικών. Αυτό απαιτεί από τους φοιτητές να ακονίσουν τα κριτικά τους εργαλεία και να αναπτύξουν την ικανότητα να «διαβάζουν ανάμεσα στις γραμμές» των διάφορων ισχυρισμών/ρητορειών για το περιβάλλον.
  |
Μαθησιακά Αποτελέσματα του Μαθήματος: |
Μέχρι το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές έχουν καλύτερη κατανόηση για τις ιστορίες και τις πολιτικές του περιβάλλοντος και μπορούν να εισάγουν με ακρίβεια και συστηματικότητα έννοιες όπως περιβαλλοντισμός, αειφορία, “πράσινη” αρχιτεκτονική ή αειφόρος σχεδιασμός.
  |
Προαπαιτούμενα: |
Γνωση Αρχιτεκτονικης Ιστοριας - Θεωριας  |
Συναπαιτούμενα: |
Δεν Εφαρμόζεται  |
Περιεχόμενο Μαθήματος: |
Αυτό το μάθημα αναλύει από τη μια την ιστορία των περιβαλλοντικών-οικολογικών προβληματισμών στην αρχιτεκτονική σε σχέση με το ευρύτερο ιστορικό και θεωρητικό πλαίσιο της αρχιτεκτονικής του 20ου αιώνα. Καλύπτει θέματα όπως μοντέρνους κοινωνικούς πειραματισμούς στις αρχές του 20ου αιώνα, προβληματισμούς για την τεχνολογία και την αστικοποίηση και μετέπειτα προβληματισμούς για μετά-αποικιοκρατικό εκμοντερνισμό. Από την άλλη, το μάθημα επίσης αναλύει κριτικά πιο πρόσφατες έννοιες όπως οικο-ανάπτυξη, πράσινη αρχιτεκτονική, αειφορία, κλπ., που επηρεάζουν δραματικά την σημερινή αρχιτεκτονική θεωρία και πράξη.
  |
Διδακτικές Μέθοδοι: |
Το μάθημα είναι σχεδιασμένο ως σεμινάριο, που δομείται κυρίως γύρω από κριτική ανάγνωση και συλλογική συζήτηση κειμένων—που υποστηρίζονται συχνά από διαλέξεις.
  |
Απαιτούμενη Βιβλιογραφία: |
ΕΠΙΛΟΓΗ A. Parr, Hijacking Sustainability, 2009 S. Wheeler and T. Beatley, The Sustainable Urban Development Reader Μ. Η. Contal and J. Revedin, Sustainable Design A. Parr and M. Zaretsky, eds., New Directions in Sustainable Design
  |
Μέθοδοι Αξιολόγησης και Κριτήρια: |
Η αξιολόγηση του/της κάθε φοιτητή/τριας θα βασίζεται στις προφορικές παρουσιάσεις των κειμένων/κτηρίων, τις διάφορες ασκήσεις, την τελική μελέτη, την εξέταση, και τη γενική συμμετοχή. Συγκεκριμένα: • 1 Παρουσίαση και κριτικές αναλύσεις κειμένων (ομαδικά): 10% • 2 (από 5) γραπτές απαντήσεις και άλλες ασκήσεις (ατομικά): 10% • Γραπτή εξέταση: 45% • Σύντομη γραπτή ερευνητική εργασία: Αφίσα με σύντομο κείμενο ή παρουσίαση powerpoint (ομαδικά): 30% - Προκαταρτική προφορική Παρουσίαση (10%) - Τελική παρουσίαση (20%) • Παρουσία και ενεργός συμμετοχή σε διαλέξεις και συζητήσεις: 5%   |
Γλώσσα Διδασκαλίας: |
Ελληνικά
|
Τρόπος Παράδοσης: |
Πρόσωπο με Πρόσωπο  |
Πρακτική Άσκηση: |
Δεν Εφαρμόζεται  |