Προβολή Στοιχείων Μαθήματος
Τμήμα Μαθήματος: |
Τμήμα Αρχιτεκτονικής |
Κωδικός Μαθήματος: |
ΑΡΗ 538 |
Τίτλος Μαθήματος: |
Περιβαλλοντικός Σχεδιασμός Κτιρίων |
Αριθμός Κατανεμόμενων Πιστωτικών Μονάδων (ECTS): |
8 |
Επίπεδο Μαθήματος: |
2ος Κύκλος (Μεταπτυχιακός Τίτλος)  |
Έτος Σπουδών (κατά περίπτωση): |
5  |
Εξάμηνο/Τρίμηνο όταν Προσφέρεται το Μάθημα: |
Εαρινό Εξάμηνο 
|
Όνομα Διδάσκοντος (-ων): |
Αιμίλιος Μιχαήλ  |
Διαλέξεις/Εβδομάδα: |
1 (3 ώρες ανά διάλεξη)  |
Εργαστήρια/Εβδομάδα: |
1 (1.5 ώρες ανά διάλεξη)  |
Φροντιστήρια/Εβδομάδα: |
--  |
Σκοπός και Στόχοι του Μαθήματος: |
Το μάθημα στοχεύει στη θεωρητική και εφαρμοσμένη εμβάθυνση των φοιτητών στο αντικείμενο του Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού Κτηρίων και στην ανάδειξη του ρόλου της αρχιτεκτονικής σύνθεσης, της κατασκευής και της κατάλληλης τεχνικής υποστήριξης, ως προς την εξασφάλιση κατάλληλων συνθηκών διαβίωσης, την ελαχιστοποίηση της ενεργειακής κατανάλωσης και τον περιορισμό των δυσμενών συνεπειών στο περιβάλλον.
  |
Μαθησιακά Αποτελέσματα του Μαθήματος: |
Εμβάθυνση των φοιτητών στο αντικείμενο του περιβαλλοντικού σχεδιασμού κτηρίων και στην ανάδειξη του ρόλου της αρχιτεκτονική σύνθεσης, της κατασκευής και της κατάλληλης τεχνικής υποστήριξης ως προς την εξασφάλιση κατάλληλων συνθηκών διαβίωσης στο εσωτερικό των κτηριακών κελυφών, στην ελαχιστοποίηση της ενεργειακής κατανάλωσης και στον περιορισμό των δυσμενών συνεπειών στο περιβάλλον. Ανάπτυξη κριτηρίων για την αξιοποίηση των κατάλληλων στρατηγικών (βιοκλιματικού, ενεργειακού σχεδιασμού και οικολογικής δόμησης), με στόχο την δημιουργία ολιστικής αντίληψης στην περιβαλλοντική προσέγγιση σχεδιασμού.
  |
Προαπαιτούμενα: |
Δεν Εφαρμόζεται  |
Συναπαιτούμενα: |
Δεν Εφαρμόζεται  |
Περιεχόμενο Μαθήματος: |
Καλύπτει ζητήματα βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής, που αναφέρονται στη βελτίωση των συνθηκών ολικής άνεσης των χρηστών - θερμικής, οπτικής, ακουστικής άνεσης, ποιότητας αέρα - στο εσωτερικό του κτηριακού κελύφους, ζητήματα ενεργειακού σχεδιασμού, που αναφέρονται στην ελαχιστοποίηση των ενεργειακών καταναλώσεων του κτηριακού κελύφους (θερμομονωτική προστασία περιβλήματος, χρήση κατάλληλων συστημάτων τεχνικής υποστήριξης και συστημάτων παρακολούθησης και ενεργειακής διαχείρισης κτηρίων) και ζητήματα οικολογικής δόμησης που αναφέρονται στην ελαχιστοποίηση του οικολογικού αποτυπώματος του κτηρίου (ανακύκλωση, επανάχρηση, εμπεριεχόμενη ενέργεια και εκπομπές CO2).
  |
Διδακτικές Μέθοδοι: |
Διαλέξεις/ Εργαστήριο.
  |
Απαιτούμενη Βιβλιογραφία: |
-επιλογή-- Energy Manual: Sustainable Architecture (Construction Manuals) Manfred Hegger, Matthias Fuchs, Thomas Stark , Martin Zeumer, editor DETAIL.
- Fanger P.O., Thermal Comfort. McGraw-Hill Book Company, New York, 1973.
- Fanger P.O., Indoor air quality, Achieving the Desired Indoor Climate. Nilsson, P.E., Lund, 2003.
- Givoni Β., Climate Consideration in Building and Urban Design. John Wiley & Sons, Canada, 1998.
- Goulding J., Lewis O., Steemers T., Ενεργειακός Σχεδιασμός, Εισαγωγή για Αρχιτέκτονες. Τσίγκας Ε. (επιμέλεια), Μαλλιάρης -Παιδεία Α. Ε., Θεσσαλονίκη, 1994.
- Markus T. A., Morris Ε. Ν., Buildings, Climate and Energy. Pitman, London, 1980. Milne M., Givoni B., Architectural Design Based on Climate, στο Watson D, Energy.
- Conservation through Building Design. McGraw-Hill, New York, 1979.
- Randall T., Environmental Design: An Introduction for Architects and Engineers. E. & F. N. Spon, London, 1996.
- Santamouris M., Mumovic D., A Handbook of Sustainable Building Design and Engineering: An Integrated Approach to Energy, Health and Operational Performance. Earthscan, James & James, London, 2009.
- Szokolay S.V., Environmental science handbook for architects and builders. Construction Press, London, 1980.
- Yannas S., Wilkenfeld G., Energy Management for Schools in Essex - Report on Phase 1. Energy Programme Research, paper 1/78, Architectural Association Graduate School, AA Publications, London, 1978.
- Yannas S., Design of educational buildings, Volume 1: Primer, Environmental and Energy Studies Programme. Architectural Association Graduate School, AA Publications, London, 1994.
  |
Μέθοδοι Αξιολόγησης και Κριτήρια: |
Παρακολούθηση - Συμμετοχή [ατομικός βαθμός] 20 % Ενδιάμεσες παρουσιάσεις [ομαδικός βαθμός] 30 % Τελική παρουσίαση και παράδοση [ομαδικός βαθμός] 50 %
  |
Γλώσσα Διδασκαλίας: |
Ελληνικά
|
Τρόπος Παράδοσης: |
Πρόσωπο με Πρόσωπο  |
Πρακτική Άσκηση: |
Δεν Εφαρμόζεται  |
|