Allen, Michael (2016) The best ways to teach Primary Science: research into practice. Maidenhead, U.K. : Open University Press.
National Research Council. (2012). A Framework for K-12 Science Education: Practices, Crosscutting Concepts, and Core Ideas. Committee on a Conceptual Framework for New K-12 Science Education Standards. Board on Science Education, Division of Behavioral and Social Sciences and Education. Washington, DC: The National Academies Press.
Μ. Ευαγόρου & Λ. Αβρααμίδου (επιμ.) (2012) Θεωρητικές και Διδακτικές Προσεγγίσεις στις Φυσικές Επιστήμες, Διάδραση: Ζεφύρι, Ελλάδα
Ζόγκζα Βασιλική (2007). Η βιολογική γνώση στην παιδική ηλικία. Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, Αθήνα.
Ζόγκζα, Β. (2009). Θέματα διδακτικής της βιολογίας: Διδασκαλία και μάθηση βιολογικών εννοιών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αθήνα: Εκδόσεις Μεταίχμιο.
Kostas Kampourakis and Michael J Reiss (2018). Teaching Biology in Schools: Global Research, Issues, and Trends. Routhledge. New York
Victor Sampson (2014). Argument-driven inquiry in biology: lab investigations for grades 9-12. NSTA Press.
  |