Εκτύπωση     Κλείσιμο

Προβολή Στοιχείων Μαθήματος

Τμήμα Μαθήματος: Τμήμα Επιστημών της Αγωγής
Κωδικός Μαθήματος: ΕΠΑ 185
Τίτλος Μαθήματος: Οικολογία και Περιβαλλοντική Αγωγή
Αριθμός Κατανεμόμενων Πιστωτικών Μονάδων (ECTS): 6
Επίπεδο Μαθήματος: 1ος Κύκλος (Πτυχίο) 
Έτος Σπουδών (κατά περίπτωση): Όλα τα έτη 
Εξάμηνο/Τρίμηνο όταν Προσφέρεται το Μάθημα: Χειμερινό Εξάμηνο 
Όνομα Διδάσκοντος (-ων): Κωνσταντίνος Κορφιάτης 
Διαλέξεις/Εβδομάδα: 2 (1.5 ώρες ανά διάλεξη) 
Εργαστήρια/Εβδομάδα: -- 
Φροντιστήρια/Εβδομάδα: 1 (1.5 ώρες ανά διάλεξη) 
Σκοπός και Στόχοι του Μαθήματος: Το μάθημα στοχεύει στην προετοιμασία των δασκάλων-φοιτητών για τη διδασκαλία των κεφαλαίων της οικολογίας και του περιβάλλοντος στο μάθημα της επιστήμης στο δημοτικό σχολείο, καθώς επίσης και την διδασκαλία των μαθημάτων της ‘Αγωγής Ζωής’ και ‘Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης’. Κατά συνέπεια, τo μάθημα επιδιώκει να αποκτήσουν οι φοιτητές/τριες κατάλληλες γνώσεις για τη διδασκαλία θεμάτων οικολογίας και περιβάλλοντος στο δημοτικό σχολείο. Στόχος του μαθήματος είναι επίσης η σύνδεση των θεμάτων του περιβάλλοντος με την ανάπτυξη του περιβαλλοντικού εγγραμματισμού και της περιβαλλοντικής πολιτότητας. Το μάθημα εστιάζει επίσης στην ανάπτυξη δεξιοτήτων διδασκαλίας κατάλληλων για τα θέματα οικολογίας και τη περιβαλλοντική εκπαίδευση, όπως η ικανότητα διδασκαλίας σε περιβάλλοντα εντός και εκτός της σχολικής τάξης, η εφαρμογή μεθόδων έρευνας δράσης, και η συνεργατική μάθηση. Οι φοιτητές/τριες θα μελετήσουν επίσης τις παρανοήσεις των μαθητών δημοτικού σχετικά με την οικολογία και τρόπους αντιμετώπισής τους.  
Μαθησιακά Αποτελέσματα του Μαθήματος:
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες:
Θα κατέχουν βασικές γνώσεις οικολογίας
Θα γνωρίζουν τα κύρια τοπικά και διεθνή περιβαλλοντικά προβλήματα και την κοινωνική και οικονομική τους διάσταση
Θα γνωρίζουν τις βασικές αρχές της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Θα γνωρίζουν τις παρανοήσεις των μαθητών δημοτικού σε θέματα οικολογίας
Θα εξοικειωθούν με τρόπους διδασκαλίας θεμάτων οικολογίας
Θα εξοικειωθούν με μεθόδους οργάνωσης και υλοποίησης προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης

 
Προαπαιτούμενα: Δεν Εφαρμόζεται 
Συναπαιτούμενα: Δεν Εφαρμόζεται 
Περιεχόμενο Μαθήματος:
Δομή και λειτουργία οικοσυστημάτων. Βιογεωχημικοί κύκλοι. Τροφικές σχέσεις και ροή ενέργειας
Βιοτικές μορφές, οικολογική ομαδοποίηση και ταξινομία, βιοποικιλότητα
Μεσογειακά οικοσυστήματα: γενικά χαρακτηριστικά και τύποι μεσογειακών οικοσυστημάτων.
Περιβαλλοντικά προβλήματα. Αιτίες και τρόποι αντιμετώπισης
Διδασκαλία εντός και εκτός σχολικής τάξης
Ανάπτυξη προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης

 
Διδακτικές Μέθοδοι: Διάλεξη και συνεργατική μέθοδος  
Απαιτούμενη Βιβλιογραφία:
Hogan, K. 1994. Eco-Inquiry: A guide to ecological learning experiences for the upper elementary/middle grades. Kendall-Hunt, Dubuque, IA.

Μatthew Kloser and Sophia Grathwol (2018) Reading Nature: Engaging Biology Students With Evidence From the Living World. NSTA Press

Korfiatis K. & St. Paraskevopoulos (2010). General Principles of Ecology, Disigma Editions, Athens, Greece, pp. 191.

Allen, Michael (2016) The best ways to teach Primary Science: research into practice. Maidenhead, U.K. : Open University Press.

Warren, Patricia, and Janet R. Galle (2005). Exploring ecology : 49 ready- to-use activities for grades 4-8. NSTA Press.

Paraskevopoulos S., & K. Korfiatis (2003). Environmental Education: Theories and Methods (textbook), Thessaloniki, Christodoulides eds, pp. 186.

 
Μέθοδοι Αξιολόγησης και Κριτήρια:
30% ενδιάμεση εξέταση
20% εργαστηριακές ασκήσεις
50% τελική εξέταση

 
Γλώσσα Διδασκαλίας: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Πρόσωπο με Πρόσωπο 
Πρακτική Άσκηση: Δεν Εφαρμόζεται